... Az Erzsébet program jóvoltából lehetőségünk nyílt egy heti komplex élménytábort, és egy heti tematikus tábort szervezni. Két hétre nyertünk támogatást a gyermekek nyári élményeinek fokozásához, amit maximálisan ki is használtunk.

Az első heti komplex élménytábor tervezésénél a szándékunk az volt, hogy minél színesebb programokban, élményekben legyen része a gyermekeknek, amellett hogy a kultúrát, környezettudatosságot, környezetszépítést játékosan csempésszük be a programokba.

Mivel a programterveben nem volt kifejezetten környezet szépítés, ezért a balatonboglári Tescoval felvettük a kapcsolatot, és megszerveztünk egy csapatos szemétszedést a Tesco körül, amelynek végén a Tescotól ajándékokat kaptak a gyerekek.

Az Erzsébet Tábor első napját közösség építéssel kezdtük. Keddi nap a kultúráé volt, Tihanyba kirándultunk. A nap során többfajta közlekedési eszközt kipróbálhattunk. Vonattal mentünk Szántódra, az állomástól hosszú séta volt a  szántódi Révig. A Révből komppal mentünk át Tihanyba, ahol már meg volt szervezve a Dotto kisvonat, ami felvitt minket a Tihanyi Apátság épületéig. A kompot nagyon élvezték a gyerekek, sok olyan gyermek volt, aki még soha nem ült kompon.  Az Apátságnál egy rövidfilmet nézhettünk meg a Bencés rendről, a Tihanyi Apátság létrejöttéről, utána megnéztük a kiállításokat, történelmi ereklyéket, majd az apátság kertjében szabad játékra adtunk lehetőséget. Ezután ebédelni mentünk a tihanyi Tűzkert étterembe.

Az étterem után megnéztük a Panoptikumot, mely 3 részből állt. Egyik része a magyar királyokat mutatta be, a másik része a kalózokat, a harmadik egység pedig az indiánok életét, eszközeit. A kiállítás alatt történelmi jellegű előadást hallgattunk. A hajóhoz újra a Dottó kisvonattal mentünk, és egy csodálatos két órás hajóúttal utaztunk haza Tihanyból a Balaton közepén.

Az Erzsébet Tábor első turnusának utolsó napját a hét zárásának terveztük. Reggeli után elindultunk a Varga Béla Kulturális Központba kézműves foglalkozásra, ahol a gyermeket alkothattak, rajzolhattak, színezhettek, ragaszthattak.

Délelőtt csodálatos előadást nézhettünk meg  Fabók Mancsi Bábszínházának előadásában. A Vitéz László és Vas Juliska című bábelőadást a gyermekek, és a felnőttek is egyaránt élvezték, színvonalas előadásban, színvonalas kellékekkel kicsit a múlt korokat idézve.

Délután pedig a gyermekkel közösen egy alkotást készítettünk, ahol a gyermekek lerajzolták a heti emlékeket, élményeket. A szép színes összetett alkotásban a hét minden egyes momentuma megjelenik.

Az Erzsébet Tábor  második heti turnusának tematikája a sport köré csoportosult, minden nap próbáltunk egy kis sportot belecsempészni, úgy hogy közben élményekkel is gazdagodjanak a gyermekek.

Hétfői napon csapatépítés, és sportversenyeket rendeztünk. A gyerekek 5-6 fős csoportokban versenghettek egymással.  A feladatok között volt ügyességi, logikai, szellemi próbák. A gyermekeknek csapatonként egy menetlevelet kellett készíteniük (ezeket is pontoztuk), ezekbe kapták a pontokat, csapatindulót kellett választaniuk. Egy feladat volt a környezetünk védelme témakörben aszfaltrajz készítése. A versenyek végén eredményhirdetés után nyereményeket kaptak (sporteszközök, játékok), a nyertesek nagyobb ajándékot a többiek kisebbet.

Másnap busszal a Veszprémi Állatkertbe, és a Dínó parkba kirándultunk. Egésznapos gyalogtúra során megnéztük az állatokat, volt állat etetés, állat simogató, valamint régészkedtünk a dinó parkban. Természetismereti tudásuk fejlesztéseként elolvasgattuk a táblákat az állatokról...

Kiemelések Koós Marianna, Platán Szociális Alapszolgáltatási Központ vezetőjének beszámolójából.

Hírek

Hírek - Mi újság Balatonbogláron?

» továbbá

Események

Események - Mi történt Balatonbogláron?

Boglári galéria

Boglári galéria - Balatonboglár ma és régebben

» továbbá

Információk

Információk - Nyaralásról, városról.