Hajnali 4 órakor érkezett meg a busz, majd felszállás után útnak is indultunk Erdélybe. Körülbelül hat óra leforgása után értünk oda a határhoz. Sajnos olyan nagy forgalom volt az úton, hogy két-három óra hosszat is kellet várnunk a határátlépéssel. Némi késéssel ugyan, de odaértünk az első látnivalóhoz Nagyváradon a Székesegyházhoz. Ott őrzik Szent László koponyájának egyik darabját. A templom kertjében megemlékeztünk Bogdánffy Szilárdról, aki arról volt híres, hogy a kommunizmus idején mártírhalált halt, valamint boldoggá avatták. Ezután egy rövid időre megpihentünk Erdély kapujánál, a Király-hágónál. Ezen a helyen pompás panoráma nyílik szerte egész Erdélyre. Fantasztikus volt csodálni e vadregényes tájat, mely mindenkit elbűvölt. A nap végén Aranyosgerendre is ellátogattunk, ahol egy gyönyörű Árpád-kori református templom található. Szállásunk Székelyudvarhelyen volt egy gimnáziumban. A finom meleg vacsorát már természetesen mindenki korgó hassal várta.

A további napok szintén remek hangulatban teltek. Először is meglátogattuk a Csurgókő-vízesést. Nagyon érdekes volt látni a forrásokat, az élő természetet szépségét. Az ebédidőt egy nagyon kedves családnál töltöttük el, ahol megkóstolhattuk a házi készítésű ételeket, finomságokat. Ebéd után a Madarasi-Hargita felé vettük az irányt. Hatalmas élmény volt felmászni és megcsodálni azt a tájat, mely a szemünk elé tárult. Mintha magába szippantott volna minket egész Erdély.

A következő nap nagy izgalmakat tartogatott számunkra, hiszen várt minket a búcsú, a kirándulásunk fénypontja. Leírhatatlan élmény volt mindannyiunk számára az, hogy Csíksomlyón több ezer magyar emberrel együtt vehettünk részt a szentmisén. Örök élmény marad.

A negyedik napon a Gyilkos-tavat látogattuk meg. Kíváncsian hallgattuk a kialakulásának történetét, miközben a csodás látványban gyönyörködtünk. A nap végét hagyományos népi tánccal zártuk és mivel én sokáig néptáncoltam, nagy örömmel álltam be táncolni.

A következő napon Farkaslakára utaztunk, ahol Tamási Áron Kossuth-díjas magyar íróról emlékeztünk meg. Tamási itt született és halálakor – kérésére - itt temették el.  A kalotaszegi tájegység központi területén egy impozáns református templomot is meglátogattunk. Utazásunk végéhez közeledve megtekintettük még a sóbányát Parajdon. Figyelmesen hallgattuk a kialakulásának történetét, miközben felfedeztük a bányát.

A hazaút zökkenőmenetes volt és az egész csapat nevében mondhatom, hogy hatalmas élményben volt részünk a kirándulás során. Boldog vagyok, hogy találkozhattam erdélyi magyarokkal. Azt gondolom, minden magyarnak el kell látogatnia Székelyföldre legalább egyszer életében.

Kerekes Kamilla 6.a

A kirándulás képei

• hatartalanul_1
  • hatartalanul_2
  • hatartalanul_3

Hírek

Hírek - Mi újság Balatonbogláron?

» továbbá

Események

Események - Mi történt Balatonbogláron?

Boglári galéria

Boglári galéria - Balatonboglár ma és régebben

» továbbá

Információk

Információk - Nyaralásról, városról.